יום שישי, 22 ביוני 2012

סרטן - Cancer Investigation. על כורכום וכורכומין (Curcum & Curcumin), סגולות רפואיות ומחקרים עדכניים

צמח נוסף וחשוב לטיפול בסרטן 
שיטות ריפוי טבעיות עשויות להיות בעל ערך רפואי במקרים של חולי סרטן מסוגים שונים. זו הייתה ההנחה של קבוצת חוקרים סיניים מהמחלקה הניתוחית של בית החולים נאנג'ינג, בעיר ג'יאנגצו שבסין. בין השיטות הללו מצוי כמובן הכורכומין (Curcumin), המופק משורש הכורכום (Curcuma longa). הכורכומין הוא רכיב פיטוכימיקלי המוכר היטב כמעכב מנגנונים שונים הקשורים בשגשוג גידולים סרטניים. תוצאות המחקר פורסמו לאחרונה, באחד מכתבי העת המקצועיים העוסקים בסרטן - Cancer Investigation.

על כורכום וכורכומין (Curcum & Curcumin), סגולות רפואיות ומחקרים עדכניים.

מחקר זה כלל חולי סרטן המעי הגס ופי הטבעת ((Colorectal cancer, אשר נטלו מיצוי כורכומין במהלך מחלתם ותוך כדי הטיפולים הכימותרפיים. מסיכום הנתונים עולה כי הכורכומין מנע ירידה במשקל בקרב החולים והפעיל את המנגנון ליצירת מוות תאי מתוכנן בקרב התאים הסרטניים (Apoptosis). בנוסף, מיצוי הכורכומין הראה השפעה לדיכוי התאים הסרטניים, בשני מנגנוני פעולה נוספים:
TNF-alpha (Tumor necrosis factor) הינו ציטוקין המיוצר על ידי מגוון רחב של תאים בגוף ויש לו תפקיד חשוב ביצירת מנגנוני דלקת שונים. רמות גבוהות של TNF-alpha מקושרות לתהליכים דלקתיים כרוניים וכן במצבים שונים של סרטן. כורכומין הינו מעכב ידוע של הציטוקין TNF-alpha וזהו אחד המנגנונים המפורסמים, בעזרתם הכורכומין מסייע בבלימת גידולים שונים. גם במחקר זה נצפתה ירידה משמעותית ברמות TNF-alpha, בסרום של החולים אשר נטלו כורכומין.

על כורכום וכורכומין (Curcum & Curcumin), סגולות רפואיות ומחקרים עדכניים.

במחקר זה נצפתה השפעה נוספת של הכורכומין - שפעול המולקולה P53 - Protein 53 Tumor protein 53. לחלבון זה ישנו ערך חשוב בשמירה על המרקם הגנטי התקין של ה-DNA והוא מגן מפני שינויים מוטנטיים שונים, העשויים להתרחש בזמן התחלקות של תאים. P53 מהווה חומר חלבוני מעכב גידולים ויש לו ערך רב במניעה וריפוי של סוגים שונים של סרטן.
מחקר זה מצטרף אל שורה ארוכה של מחקרים, המתעדים את הערך המוסף של כורכומין לחולי סרטן, בפרט סרטן המעי הגס. במהדורה הבאה של הניוזלטר "צמח בר", תובא סקירה מחקרית עדכנית אודות הידוע עד כה על ההשפעה של כורכומין לבלימת גידולים סרטניים.
תמצית כורכומין להשיג במרפא הבושם-04-9952122

תגובה 1:

  1. http://mrphbosem.com/%D7%91%D7%95%D7%A9%D7%9D-%D7%9E%D7%95%D7%A6%D7%A8%D7%99%D7%9D/%D7%A9%D7%9E%D7%9F+%D7%9B%D7%95%D7%A8%D7%9B%D7%95%D7%9E%D7%99%D7%9F+Curcuma+longa.html

    השבמחק