בעניין רפואה: כותב יוסף בן מתיתיהו: "הם שוקדים על ספרי הקדמונים ובוחרים מתוכם בייחוד את מה שמועיל לנפש ולגוף. מתוך הכתבים הלו הם חוקרים את שורשי המרפא ותכונות האבנים". בידי האיסיים הייה קרוב לוודאי את ספר הרפואות שמסר, כביכול, נוח לשם, בנו. על"ספר נוח" כזה למדים מספר היובלים ששרידיו העבריים נמצאו במערות קומראן. מסופר שם שאחד המלאכים לימד את נוח את כל רפואות התחלואים, כדי שזה ירפא אותם באצעות צמחי הארץ. "ויכתוב נוח את הכל אשר לימדוהו בספר ככל מיני רפואות… " את הרפואות לימד רפאל המרפא.
יום חמישי, 26 באפריל 2012
צמחי מרפא ,שמנים צמחיים,קוסמטיקה טבעית -medicinal plants . natural cosmetics,green cosmeti: טיפול טבעי בפיגמנטציה..-ערכת אתרוג של מרפא הבושם
צמחי מרפא ,שמנים צמחיים,קוסמטיקה טבעית -medicinal plants . natural cosmetics,green cosmeti: לשון-פר הסמורה צמח מרפא לטיפול בבעיות עור.צמח ...
לשון-פר הסמורה צמח מרפא לטיפול בבעיות עור.
צמח ...: לשון-פר הסמורה צמח מרפא לטיפול בבעיות עור. צמח מרפא-לשאן א-תור/חמחם לשון הפר הסמורה. .Anchusa Stirgosa Banks & Sol עשב רב-...
OMEGA 3 HERBS OIL: כל פעולות חיינו מושפעות מן הלב, מצד אחד אהבה ומצד ...
יום רביעי, 18 באפריל 2012
שואת יהודי צפון אפריקה נחשפת
החל מאתמול מתקיים בירושלים כנס ראשון מסוגו ובו נחשפים פרטים אודות מצבם של יהודי צפון אפריקה בתקופת השואה. הכנס בן שלושה ימים ומתקיים בירושלים בשיתוף פעולה של מכון 'יד בן צבי' ו'יד ושם'. הכנס מתקיים לציון 65 שנה לשחרור טוניסיה מעול הכיבוש הגרמני (7 במאי 1943), ו-65 שנה לשחרור לוב מהכיבוש האיטלקי-גרמני.
ד"ר חיים סעדון, מראשי הכנס ומי שהקים את מרכז התיעוד, המחקר והמידע על יהודי צפון אפריקה במלחמת העולם השנייה ביד בן צבי, רואה בכנס אירוע חשוב ומשמעותי ביותר. זאת לנוכח השתתפותם בו של מומחים מרחבי העולם. "המטרה כעת, מעבר לחשיפות שבכנס, היא לעורר את השיח הציבורי בפרשה שהייתה רדומה במשך שנים ארוכות".
בדבריו מספר ד"ר סעדון דוגמאות למכלול החשיפות הצפויות להיחשף במהלך ימי הכנס. "יש הרבה נושאים שלא זכו לקבל מקום בתודעה הכללית", הוא אומר. "ד"ר אלי בר חן מאוניברסיטת מינכן יחשוף את תרומתם המשמעותית של יהודי מרוקו בחרם על המוצרים הגרמניים. הוא מסתמך על מסמכים שעד לתקופה האחרונה היו בארכיונים סגורים שנפתחו לאחרונה. מסתבר שלחרם שניהלו יהודי מרוקו הייתה חשיבות גדולה מאוד שהטרידה את הגרמנים. הם לא ציפו להשתתפות בחרם ולעוצמה כזו של התנגדות".
מה היה מקור כוחם של יהודי מרוקו בחרם הזה?
"היה להם תפקיד חשוב מאוד. הם היו יבואנים של מוצרים מרכזיים. הם היו בכירים בבנקים. היו בהם שנשאו במשרות כלכליות בכירות. לא מדובר רק במנהלי חנויות ולכן להחלטה שלהם ללחוץ לביצוע החרם הייתה משמעות רבה מאוד. מסמכים מארכיון משרד החוץ הגרמני מוכיחים שהחרם הזה הטריד אותם מאוד. מדובר במסמכים שהיה ניתן להגיע אליהם במשך שנים רבות, אבל לא היה אף חוקר גרמני שטיפל בחומר הזה".
סעדון מציין כי אמנם התופעה הייתה משמעותית מאוד במרוקו, אך ניתן היה למצוא אותה גם בלוב, אלג'יריה וטוניסיה.
מסתבר שסוגיית שיתוף הפעולה עם הנאצים הטרידה לא רק את יהודי אירופה, אלא גם את יהדות צפון אפריקה. בפרשה אותה חושף בכנס סעדון עצמו מתגלים חילוקי דעות ומאבקים פנימיים בקהילה בעיר ספאקס שבטוניס אודו שיתוף פעולה שכזה. "לפני כעשור פתחו האמריקאים ארכיונים ודחקו במדינות נוספות לחשוף מסמכים הנוגעים לשואה. בין המסמכים התגלה הניסיון של ראש הקהילה בספאקס, הנרי כהן, להגן על התנהלותו בימי כניסת הנאצים לצפון אפריקה".
"ביוני 43', שלושה חודשים אחרי שהסתיים הכיבוש הגרמני הוגש כתב האשמה נגד הנרי כהן. נטען שהוא עסק בשחיתות ושיתף פעולה עם הנאצים. הוא ניסה לגונן על עצמו, ובכך יש חזרה לסיפור היודנראטים ושיתוף הפעולה עם השלטון הנאצי", אומר סעדון המתאר סוגיות נוספות שעמדו בליבן של מחלוקות פנימיות בקהילות השונות: "ראשי הקהילה נשלחו למעצר בית, וכאן התעוררה מחלוקת סביב השאלה מי מוגדר ראש קהילה. סוגיה נוספת היא טיפול ראשי הקהילות בגיוס היהודים לעבודות כפייה ובאיזו מידה יש לשתף פעולה עם הנאצים כדי להציל".
באשר לשיתוף הפעולה הצרפתי המוכר והידוע עם השלטון הנאצי מציין ד"ר סעדון כי היות שלטון וישי שלטון אנטישמי היא עובדה ידועה, אך מדובר בהתנהלות שהגיעה לשיא במספר מוקדים יהודיים. האירוע החמור ביותר היה בכפר טיניריר. "שלטון וישי התעלל ביהודים. בכנס אנחנו חושפים את פרשת טיניריר. יהודי הכפר חויבו ללבוש בגדים שחורים ולהתפלש בבוץ בשלולית מים גדולה. הוטלו עליהם מיסים מופקעים. היו ועדות חקירה סביב הפרשה בשנים שבין 43' ל-49'. יהודי צרפת לקחו חלק בועדות הללו וסדרת מסמכים חשפו את ההתעללות. היו מקרים נוספים של התעללות משטר וישי ביהודים כחלק משיתוף הפעולה עם הנאצים. כך היה בתימנאת ובמקומות אחרים, אבל מעבר לכך ידועה ומוכרת האנטישמיות של וישי ידועה".
ד"ר סעדון מציין מספר דוגמאות לגורלם של יהודים בלוב, אלג'יריה, מרוקו וטוניסיה בימי המלחמה. "במחנה ג'אדו היו כחמשת אלפים יהודים מיהודי לוב. חמש מאות מהם מתו מדיזנטריה בגלל שלא היו שם אמצעי טיפול. אז אמנם לא מדובר בחיסול מכוון של היהודים אלא במחלה, אבל אם הם לא היו מרוכזים במחנה הריכוז הזה הם לא היו מתים במחלה. 160 יהודים מלוב הועברו למחנה ברגן בלזן. מאתיים מיהודי טוניס הועברו לצרפת ומשם למחנות הריכוז. כשלושים יהודים מיהודי טוניסיה נהרגו בהפצצות המלחמה. פעילים פוליטיים יהודים הועברו למחנות בצרפת ואחר כך למחנות ריכוז. כמאתיים מיהודי טוניס ששהו בצרפת הועברו למחנות הריכוז כחלק מיהודי צרפת", מזכיר סעדון דוגמאות.
פרשה נוספת הנחשפת במהלך ימי הכנס היא הטיפול אותו העניקו יהודי מרוקו לפליטים יהודים שנמלטו מאירופה. "יהודים שברחו מאירופה הוכנסו על ידי משטר וישי למחנות הסגר. שם הם הופקרו ורק יהודי מרוקו היו אלה שהתגייסו לנהל את המחנות ולסייע להם. אונר"א, ארגון הסיוע של האו"ם, שממש בימים אלה החל את פעילותו, סייע ליהודי מרוקו בטיפול בפליטים. בראש ועדת היהודים שטיפלו בפליטים עמדה אישה יהודייה בשם הלן קאזס בן עטר".
"בארצות הברית צילמתי הרבה מאוד מסמכים וחומר של אונר"א על אותה פרשה", מספר סעדון ומזכיר גם את ארגון הג'וינט כמסייע ליהודי מרוקו בטיפול בפליטים שנמלטו למחנה ההסגר.
איפה היה כל החומר הזה? למה הוא נחשף רק עכשיו?
"בעשור האחרון הייתה דחיפה גדולה לחשיפת הפרשות הללו ואחרות. אחת הסיבות היא גילם של הניצולים שמספרם הולך ומתמעט והם חשים צורך להעביר את סיפורם. סיבה נוספת היא החלטת ועדת התביעות שקבעה שיש להתייחס ליהודי צפון אפריקה כנפגעי שואה לכל דבר ולפצות אותם. כשהתברר שאפשר לקבל פיצוי הרבה ניצולים חשפו את האירועים. בנוסף לאלה קיימת ההחלטה האמריקאית לדחוק בכל מדינה שבידיה מסמכים ונתונים על השואה לחשוף אותם. ההחלטה התקבלה לפני כעשור ומאז ארה"ב דוחקת במדינות לגלות את מסמכי הארכיונים שלהם, וכך נחשפים האירועים".
יתכן שהאירועים הושתקו והודחקו כדי שלא להצטרך לשלם פיצויים לניצולים?
"בהחלט יתכן שכן. בישיבה של מרכז המחקר של הכנסת שהתקיימה בדצמבר 2007 הוצגו נתונים על גובה הפיצוי הצפוי. מדובר במאתיים מיליון שצריך להעביר לניצולי לוב וטוניס, עוד לפני שדנו בפיצוי לניצולים ממרוקו. בהחלט יתכן שיש לסכומים האלה השפעה על ההדחקה הזו".
מדריך חבורת רחוב סיפר שביום השואה, בהתקרבו אל חניכיו שמע אותם מתלחשים: "חבר'ה, היום צריכים להיות עצובים. למדריך יש היום יום השואה"...
בהקשר זה נזכיר סיפור ששמענו מהנשיא החמישי יצחק נבון (בעת ריאיון שערכנו עמו בהיותו נשיא המדינה): ידיד שלו, שהוא מוכר דגים, הפשיל שרווליו להוציא דג לאחד מלקוחותיו, ובאותו רגע נחשף המספר הכחול המקועקע על זרועו. הלקוח האשכנזי, יוצא פולין, הגיב מיד בתדהמה: הרי אתה ספרדי... מה לך ולשואה? המוכר פרץ בבכי: מה לי ולשואה? כל משפחתי נהרגה באושוויץ. אני הניצול היחיד...
נורא לומר זאת, אך הנאצים לא ערכו חלוקות ממין זה ולא הבחינו בין יהודי ליהודי. האמת הנוראה מלמדת שהנאצים תכננו להשמיד את העם היהודי בכל אתר, וקנה המידה היה מוצאי – אתני גרידא. בועידת ואנזה (1942) תוכנן השלב הראשון והעיקרי בהשמדה הכוללת: 11 מתוך 18 מיליון יהודים. כבר בשלב זה נכללו בהשמדה הן הקהילות הספרדיות (צרפת, הולנד , בולגריה, רומניה ואיטליה) והן המזרחיות (סוריה , לבנון, מרוקו , אלז'יריה, תוניס ותורכיה).
החשיבות בלימוד דברים אלה אינה רק לצורך הפלפול "מה היה קורה אילו". דברים אלה, עד כמה שמכאיב לומר זאת, מזכירים לנו שככלות הכל עם אחד אנו, והגורל היהודי הוא אחד. אכן עצוב שאנו נזקקים ל"תזכורות" כאלה!
קהילות שנפגעו פגיעה ממשית יותר היו קהילות תוניס ולוב. בתוניס הוקמו מחנות עבודה וריכוז, הוקמה "מועצת היהודים" ויהודים חויבו לענוד טלאי צהוב. במחנות העבודה נאלצו היהודים לעשות עבודות למען כוחות הצבא הגרמניים והאיטלקיים הנלחמים בכוחות בעלות הברית. בתי הכנסת היהודיים הפכו מחסני ציוד עבור קלגסי הנאצים. מצויים עימנו שמותיהם של 32 מחנות כאלה שבהם נרצחו מאות יהודים. גם שילוח למחנות באירופה החל בתוניס, אך נקטע באיבו
גבי שתרוג, כניסת הגרמנים לתוניס
2. היהודים הם קופים מאוסים שעונשם הוא להיות מפוזרים על פני כל הארץ עד תחיית המתים, ויש ללחוץ עליהם ולענותם. סורה 7 פסוק 163.
3. היהודים יאבדו צורת אנוש. "נימחק להם את צורת הפרצוף ונסובבם לאחור" סורה 4 פסוק 47.
4. כל רכוש היהודים – אדמות, בתים, נשים - שייך למוחמד ולערבים. סורה 59 פסוק 7. סורה 33 פסוק 27.
5. היהודים אינם מבינים את תורתם כי הם "חמור נושא ספרים שהמוות ישיג אותם". סורה 62 פסוקים 8-5.
6. בניגוד למוסלמים שמקבלים בגן העדן אוכל, שתייה, נשים יפות ונערים, כל יהודי (ונוצרי) מקבל גיהנום. וניצלה באש. מיד אחר כך מוציאים אותו מהאש עד שירפא עורו. כשיצמיח עור חדש מיד ייזרק בחזרה אל תוך האש, והחוצה... וכך לנצח. סורת הנשים 4 פסוק 56.
7. היהודים הם שדים, כופרים, הראויים לאבדון והשמדה. סורה 46 פסוקים 35- 29.
8. אסור להתיידד עם היהודים והנוצרים. סורה 5 פסוק 56.
9. "והיו שפלים". סורה 9 פסוק 29. הפסוק הזה שימש בסיס לחוקי "בני החסות" הגזעניים. על היהודים, הנוצרים, והשומרונים להיות מושפלים תחת שלטון כיבוש מוסלמי. עליהם לשלם מס גולגולת, "ג'יזיה". נאסר עליהם לרכב על סוס או גמל. הם חייבים ללבוש לבוש בצבע מסוים, יהודים-צהוב, שומרונים-אדום, ונוצרים-כחול. וחלים עליהם שאר חוקי ההשפלה. (הדרוזים הם בני מוות ואינם זכאים לתנאי ההשפלה של "בני החסות".)
10. התנאי לגאולה ותחיית המתים הוא השמדת היהודים. [חדית'] אשר מופיע אצל אל-בח'ארי ומסלם.(החדית' הזה מהווה יסוד חשוב באמנת החמאס)
יום ראשון, 25 במרץ 2012
מנפלאות תמצית שורש אירוס הבר . שורשי האירוס המתורבתים נועדו לעשות טוב לאדם.
תערובת עדינה של שמנים אתריים טהורים, תשאיר את עורך ריחני ורענן.
בסיס הקרם מכיל ,שמן מולטי אומגה שלנו, שמן חוחובה טהור ושעוות דבורים המשמשים להגנה ועידון העור, מבלי לפגוע בנקבוביות וישאירו את עורך נעים, קטיפתי ורך למגע.
הרכבו של קרם לילה איריס, מבוסס על איזון בין מרכיבי המים התורמים ללחות העור כדוגמת תמצית שורש האירוס לבין מרכיבי השמן התורמים לריכוכו ולעידונו כדוגמת חמאת קריטה, חמאת קקאו ושמן שקדים טהור.
בנוסף, מכיל הקרם גם תמציות אורגניות של פרחי קלנדולה וקמומיל ,נר הלילה ואתרוג.התורמים להרגעת העור במהלך שלב הבניה וחידוש התאים, המתרחש במהלך הלילה.
יום ראשון, 19 בפברואר 2012
להיט חדש בקרב גברי טבריה והסביבה: דבש זלוע, המופק מצמח הגדל בסוריה ומוברח מירדן. "כפית אחת", מספרים המשתמשים, "עושה נפלאות לאון הגברי לשלושה ימים
צנצנות החשק: דבש האון הסורי כבש את הצפון
צנצנות החשק: דבש האון הסורי כבש את הצפון

"הזלוע הוא צמח שגדל רק בחרמון הסורי", מסביר דרוזי, תושב העמקים, שמוכר את הדבש. "דבוראים מכפר זבדאני שלמרגלות החרמון הסורי מניחים באזורים שבהם יש פריחה של הצמח, כוורות דבורים שמלקטות צוף מזלוע וכך מייצרות את הדבש הייחודי. לתוך צנצנות הדבש מפוררים גרגירים של הצמח. כדי ליהנות מהסגולות המיוחדות צריך לקחת רק כפית אחת".
צנצנות דבש הזלוע מגיעות לישראל דרך ירדן. "התחלתי להביא אותן כשהלכנו לביקורי משפחות בירדן", מספר אחד הסוחרים. "שם אפשר להשיג את הדבש הזה בקלות. בגלל הביקוש אני נוסע עכשיו יותר,
הסיפורים על נפלאות הדבש הזה אינם זרים למדע. ד"ר יובל ספיר, מנהל הגן הבוטני באוניברסיטת תל אביב, מסביר כי שמו העברי של הצמח הוא 'כלך החרמון'. "האמונות העממיות מספרות כי כלך החרמון הוא סוג של ויאגרה להמונים", מסביר ספיר. "בעבר הצמח הזה גדל גם בחרמון שלנו, אבל ב-15 השנים האחרונות לא ראיתי אותו, ואני מסתובב שם הרבה. קשה להסביר למה הוא נעלם: האם זה בגלל קטיף מאסיבי או מסיבה אחרת.
התיאוריה אומרת שעד לפני 100 אלף שנה, משפחת הצמח היתה נפוצה בעוד מקומות בהרים ובעמקים, אבל בגלל שינויי האקלים, הצמח נשאר רק בראשי ההרים ונוצרו מינים שונים של כלך בכל אזור ואזור. כך יש את 'כלך החרמון', שזה הזלוע שהוא אנדמי - מוגבל לאזור מסוים - להר החרמון, 'כלך מזרחי' שגדל בטורקיה, איראן ועיראק, 'כלך דנין' שגדל בהר הנגב ו'כלך שומרוני' שגדל בהרי השומרון ".
מרקחת דבש זלוע - כלך חרמוני
הכלך החרמוני הוא מין אנדמי הגדל על דרדרות אבנים בחרמון, בגובה 2500-2800 מ'. הוא צומח גם בצפון לבנון, וכן בדרום החרמון בשטח הישראלי והסורי. הוא פורח בחודשים מאי-אוגוסט. צבע הפרחים צהוב בהיר.
משמעות השם הערבי היא "שורש שעיר". חלקי צמח בשימוש: שורש, שנקטף בקיץ. רפואה מסורתית: נהגו לעשות חתכים בשורש ולאסוף את השרף שנשר. היום משתמשים במיצוי באלכוהול. הצמח נחשב לסטימולנט, tonic, ובעיקר אפרודיזיאק לגברים ולנשים. רופאים ורוקחים לבנונים מדווחים על הצלחה של 100% בטיפול באין אונות של גברים.1 רועים לבנונים מדווחים על השפעה של הצמח על עדרי צאן: על הגברה של פעילות מינית ושל ילודה. שימושים נוספים שנעשו בצמח הם ריפוי פצעים ופגעי עור שונים, טיפול בזיהומים אצל בעלי חיים והגברת תנובת החלב אצל פרות.
אופן השימוש: חצי כפית במהלך תקופה של לפחות 40 יום רצוי שעתיים לפני הפעילות.
כמות: 60 מ"ל
|
יום רביעי, 6 ביולי 2011
אינסולין מצמח מרפא קורטם הצבעים.
אינסולין מצמח קורטם
אינסולין מצמח קורטם אהוד קלפון חוקרים מאוניברסיטת קלגרי (Calgary) בקנדה, הצליחו להפיק אינסולין מצמחי קור טם, בהנדסה גנטית, לאחר ששתלו גן לאינסולין בצמח הנקרא "קורטם הצבעים" (חריע) Carthamus tinctorius . על על פי חישוביהםאפשר להפיק רבע ק"ג אינסולין טהור מדונם צמחים ![]() , במחיר נמוך בהרבה, מהפקתו בדרך המקובלת מבעלי חיים, מחיידקים ומשמרים.בעולמנו, חיים מיליוני בני אדם חולי סוכרת (Diabetes mellitus ) הזקוקים לאספקה תמידית של אינסולין כדי לשרוד. סוכרת הי א מחלה שבה עולה ריכוז הגלוקוז בדם ובשתן, בגלל חוסר אינסולין בגוף. בעיית הסוכרת מתאפיינת בחוסר יצור אינסולין בתאי בטא (B), שהם תאים אנדוקריניים, המרוכזים באיי לנגרהנס בלבלב (Pancreas). התאים האנדוקריניים בלבלב מפרישים הורמונים האחראים על חילוף חומרים, ותאי בטא מפרישים את ההורמון אינסולין. סוכרת נע ורים למשל, היא מחלה אוטואימונית (מחלת חיסון עצמית), שבה תוקפים לימפוציטים את תאי הגוף, במקום את הפולשים הזרים. במקרה זה, הם הורסים את תאי בטא בלבלב, המפסיקים ליצר אינסולין. הורמון האינסולין גורם לתאי הכבד, השרירים ועוד, לקלוט גלוקוז מהדם ולאגור אותו בכבד בצורת גליקוגן (Glycogen ). בחוסר אינסולין אין קליטה של גלוקוז מהדם על ידי תאי הגוף. הורמון האינסולין מורכב מ 51 חומצות אמינו, ונקרא כך כי הוא נוצר ב"איים" בלבלב (אינסולה זה אי). חוקרים מאוניברס יטת קמב רידג' בבריטניה, בנו לבלב מלאכותי, וניסו אותו על 17 ילדים חולי סוכרת נעורים (1). המכשיר מודד את רמת הסוכר בדם, מזריק אינסולין, ומחזיק רמות נורמאליות של גלוקוזה בדם ב 60% מהזמן. החוקרים טוענים, שנדרשות עוד מס פר שנים, כדי לייצר לבלב מלאכותי משוכלל, לשימוש נרחב, אך כבר נעשה צעד חשוב קדימה בכיוון זה. חוקרים מהאוניברסיטה העברית בירושלים, בשיתוף עם חוקרים יפנים ואמריקאים, עקבו אחר פעולתו של הגן LKB1הנמצא בתאי בטא בלבלב. הם הגיעו למסקנה שאם מצמצמים את נוכחותו בתאים אלה, יגבר יצור האינסולין וכמותו. המחקר פו רסם בכתב העת המדעי " Cell Metabolism " הצמח קורטם דק, גדל בארצנו בשדות בור, בשטחים שבהם יש רעייה מופרזת, ובקרקעות גיריות, ברחבי מזרח הים התיכון. הוא פורח בקרקפות קוצניות, בצבעי ורוד ארגמן, מחודש מאי עד חודש אוגוסט. זהו צמח קוצני חד שנתי, עליו צרים וארוכים, וקוצים יוצאים משפת העלים. על הגבעול יש מספר קרקפות צרות, והחפים של המעטפת החיצונית קוצניים. הצמח שייך למשפחת המורכבים, כל פרחי הקרקפת צינוריים, כשהזכריים בהיקף והנקביים במרכז. הצמח מעמיק שורשים, לכן הוא מסוגל לגדול לאורך חודשי הקיץ היבשים. קורטם הצבעים (חריע) הוא מין תרבותי של קורטם, שמזרעיו מפיקים שמן מאכל, ללא חומצות רוויות, ועשיר בוויטמין E . מגדלים חריע גם למספוא, להאבסת בעלי חיים במשק, וגם לקוסמטיקה אורגנית. בעולם מייצרים קרוב ל 300 אלף טון שמן חריע בשנה, וכעת רוצים לזקק אינסולין מצמחים שעברו הנדסה גנטית. צמחי חריע מכילים 25% שמן, ולשם השוואה, בתירס יש 5% שמן, בסויה 17%, בכותנה 20% , באגוזי אדמה (בוטנים) יש 50% שמן, בחמניות 40%, בשומשום 50% , ובזיתים האחוז גבוה יותר. |